Projekty domów

Archipelag
Gotowy projekt domu Ewa wizualizacja
Powierzchnia użytkowa
78.90m2
czytaj dalej
MTM Styl Sp. z o.o.
Gotowy projekt domu Imbir wizualizacja
Powierzchnia użytkowa
50.50m2
czytaj dalej
Home Koncept
Gotowy projekt domu HomeKONCEPT 23 wizualizacja
Powierzchnia użytkowa
119.28m2
czytaj dalej
Zobacz wszystkie projekty
Topowe projekty domów energooszczędnych z najlepszych pracowni architektonicznych w Polsce.

Piloty do bram automatycznych - co warto o nich wiedzieć, by uniknąć problemów

Jeżeli chcemy mieć sprawnie działające piloty do obsługi bramy automatycznej czy garażu, to po pierwsze powinniśmy wybrać odpowiednie modele, a po drugie w czasie eksploatacji dbać o nasze urządzenia.

Nie chcesz kłopotów - nie kupuj nieoryginalnego sterowania

Jeśli instalując system do automatycznej obsługi bramy, kupiliśmy tanie radioodbiorniki i piloty lub zamienniki oryginalnych urządzeń, to możemy się spodziewać, że będą zawodne. Na ogół są bowiem nieatestowane. Często nie ma na nich oznaczenia CE i deklaracji zgodności, które są wymagane na rynku Unii Europejskiej. Na nieoryginalnych produktach zdarza się znak bardzo podobny do właściwego znaku CE, ale oznacza China Export, czyli produkt pochodzący z Chin. Więcej o oryginalnym i nieoryginalnym znaku CE: http://faac.mojabudowa.pl/?fraza=znak+CE

By uniknąć kłopotów, należy kupować wszystkie elementy systemu automatyki bramowej u renomowanego producenta, takiego jak FAAC, bo wtedy będziemy mieć prawidłowo, bezawaryjnie i przede wszystkim bezpiecznie działającej automatyki oraz pewność gwarancji i serwis.

Zadbaj o baterie

Oryginalny pilot z dobrymi bateriami powinien pracować co najmniej 2-3 lata. Kiedy przyjdzie czas wymiany baterii, zwracajmy uwagę na ich jakość, ona bowiem bezpośrednio przekłada się na działanie pilota. Pamiętajmy także, że zimą wydajność baterii spada, szczególnie jeśli pilot zostaje w zimnym samochodzie na cały dzień. Latem również nie powinniśmy zostawiać go w samochodzie – wtedy bowiem temperatura wewnątrz dochodzi nawet do +70°C, baterie starzeją się znacznie szybciej.

Nie noś pilota byle gdzie

Im częściej używamy pilota, tym oczywiście szybciej zużyją się baterie. Dlatego tak ważne jest to, gdzie nosimy pilota. Jeśli w kieszeni, to niestety bardzo często i zupełnie niepotrzebnie naciskamy przyciski, co powoduje zużywanie baterii. Podobnie w torebce damskiej, wrzucony wśród wielu przedmiotów jest często przypadkowo uruchamiany. Im słabsza bateria, tym mniejsza moc sygnału emitowanego przez nadajnik i tym bliżej trzeba podjeżdżać do bramy, by ją otworzyć. Normalnie działając, pilot powinien „łapać” zasięg z odległości około 50 metrów na terenie miejskim, jeżeli nie ma na drodze fal radiowych emitowanych przez pilota żadnych dużych przeszkód typu drzewa, budynki.

Częstotliwość 433.92 czy 868.35 MHz?

Producenci oferują piloty pracujące na częstotliwości 868.35 MHz lub 433,92 MHz. Co wybrać? Polecamy raczej 868.35 MHz, bowiem na tej  częstotliwości działa mniej urządzeń niż na 433.92 MHz, a więc częstotliwość ta jest mniej narażona na zakłócenia. Poza tym piloty pracujące na częstotliwości 868.35 MHz są niezawodne, ponieważ dostrajają się do warunków otoczenia, by skuteczniej emitować sygnał. To opcja LR opatentowana przez firmę FAAC.  Posiadają ja m.in. piloty FAAC XT2 868 SLH LR oraz FAAC XT4 868 SLH LR.

Piloty samouki nie do skopiowania, czyli SLH

Dobrze wybrać model pilota z funkcją szyfrowanego samouczenia się kodu dynamicznie zmiennego. Dlaczego to ważna dla użytkownika opcja? Ze względów bezpieczeństwa - taki nadajnik za każdym razem zmienia nadawany kod według złożonego algorytmu, co w rzeczywistości daje 72 biliardy kombinacji kodu! W takim wypadku szansa na powtórzenie tego kodu jest w praktyce zerowa, a tym samym  próba skopiowania kodu i użycia go ponownie jest niemożliwa. Tę funkcję opatentowała firma FAAC i zastosowała ją m.in. w swoich pilotach XT2 868 SLH LR i XT4 868 SLH LR.

Jeszcze bezpieczniej - podziel piloty na Master i Slave

Jednym z najnowocześniejszych rozwiązań jest możliwość podzielenia nadajników na dwa typy: Master i Slave. Tylko jeden pilot zwany Master może być np. skopiowany albo wykorzystany do zakodowania całego systemu. Natomiast nadajnik Slave może jedynie uczyć się od Mastera, a tym samym nie może być skopiowany. Jak rozpoznać czy mamy w ręku pilot Master czy Slave? Jeżeli naciśniemy dowolny przycisk nadajnika Master dioda miga raz, a następnie świeci w sposób ciągły. Dioda na nadajniku Slave od razu zaświeci się w sposób ciągły.

Piloty XT2 868 SLH LR i XT4 868 SLH LR marki FAAC, które mogą pracować jako Master i Slave kosztują od 69 do 79 zł netto.

Artykuł promocyjny FAAC

Dodano: 2017-02-28
Artykuł sponsorowany
Łazienka na poddaszu jasna i wygodna

Łazienka to pomieszczenie, z którego korzystamy codziennie. Powinna być więc wyposażona w produkty najwyższej jakości. Nowe, odporne na wilgoć, trzyszybowe okno dachowe VELUX GLU to wygoda użytkowania, a także gwarancja niezwykłej trwałości. czytaj więcej

Zdaniem eksperta

Długotrwałe lub bardzo intensywne opady deszczu mogą spowodować utrudnienia komunikacyjne na posesji. Najczęściej dają one o sobie znać w takich miejscach, w których teren nie został właściwie wyprofilowany. Jednym ze sposobów radzenia sobie z tym problemem jest wykorzystanie do budowy nawierzchni ażurowych płyt z betonu, które nie tylko odprowadzają wodę do gruntu, ale stanowią także wsparcie dla ekosystemu.

Masz pytanie? Napisz do nas
redakcja@ekobudowanie.pl
Zobacz wszystkie pytania
Poradnik
Pokrycie dachowe mocuje się do konstrukcji dachu za pomocą różnego rodzaju łączników. W przypadku dachówek są to spinki dekarskie. Ich kształt i długość muszą byćdopasowane do wymiarów łat dachowych oraz rodzaju dachówek. To samo dotyczy także gwoździ i wkrętów, niezbędnych... Czytaj więcej
Polecane artykuły
Głównym wyróżnikiem instalacji grzewczych z pompą ciepła jest rodzaj źródła dolnego, z którego jest pobierane ciepło. Czytaj więcej