Działania Pilkington Polska i NSG Group w raporcie dobrych praktyk CSR

Działania Pilkington Polska i NSG Group w raporcie dobrych praktyk CSR

Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) opublikowało raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011" prezentujący najlepsze praktyki z zakresu CSR zrealizowane w ubiegłym roku. Wśród wyróżnionych praktyk znalazły się aż dwa projekty prowadzone przez spółki NSG Group w Polsce: "Kampania edukacyjna na rzecz zrównoważonego i energooszczędnego budownictwa" oraz "Dni bezpieczeństwa".

Według najnowszej definicji Komisji Europejskiej CSR to odpowiedzialność przedsiębiorstw za wpływ ich działań na społeczeństwo. Zaangażowanie firm w tym zakresie jest już od 10 lat prezentowane w wydawanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki".

W 2012 r. wszystkie dobre praktyki zostały podzielone zgodnie z międzynarodową normą ISO 26000 według kategorii: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki/aspekty pracownicze, środowisko naturalne, uczciwe praktyki rynkowe, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej.

W gronie przedstawionych w raporcie firm, które w 2011 roku zrealizowały najlepsze praktyki CSR znalazły się NSG Group oraz, należąca do niej Pilkington Polska Sp. z o.o. - producent szkła płaskiego dla budownictwa i motoryzacji.

Pilkington Polska już od ponad roku prowadzi kampanię edukacyjną na rzecz zrównoważonego i energooszczędnego budownictwa, mówi Jolanta Lessig, Kierownik Komunikacji Marketingowej w Pilkington Polska. W ramach kampanii przygotowaliśmy cykl artykułów eksperckich, broszury o roli szkła w certyfikacji BREEAM i LEED, a także zorganizowaliśmy seminaria dla architektów poświęcone zrównoważonej architekturze. Cieszę się, że nasze wysiłki nakierowane na podnoszenie świadomości społecznej w zakresie zwiększania oszczędności energetycznych w budownictwie zostały dziś docenione przez grono polskich fachowców i praktyków CSR i znalazły się w najnowszym raporcie FOB.

Ideą kampanii edukacyjnej firmy Pilkington Polska jest pokazanie uczestnikom rynku budowlanego i szerokiemu odbiorcy jak wykorzystanie szkła i systemów przeszkleń może przyczynić się do polepszenia charakterystyki energetycznej budynku. Kampania skierowana jest zarówno do ekspertów, jak i osób nie posiadających wiedzy specjalistycznej, ale zainteresowanych zwiększeniem energooszczędności własnego domu. Jej opis znalazł się w raporcie FOB w kategorii "Środowisko naturalne".

W obszarze "Praktyki/aspekty pracownicze" raportu zaprezentowano natomiast ubiegłoroczny "Dzień Bezpieczeństwa" zorganizowany w zakładach NSG Group w Polsce w ramach szerszej akcji promującej bezwypadkową pracę. Opisana akcja poświęcona była bezpieczeństwu ruchu drogowego i obejmowała działania skierowane do wszystkich pracowników spółek NSG Group, takie jak: dyskutuje na temat zapobiegania wypadkom, konkursy, projekcje filmów, warsztaty pierwszej pomocy, a także współpracę z Honorowym Klubem Krwiodawców z Sandomierza.

W programie uczestniczyły służby Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Ośrodka Zdrowia, Ratownictwa Medycznego oraz przedstawiciele firm specjalizujących się w produkcji i dostawach ochron osobistych. Celem akcji było zwiększenie świadomości pracowników spółek NSG Group na temat wypadków drogowych i zachowania się w przypadku ich zaistnienia.

źródło i zdjęcie: Pilkington IGP Sp. z o.o.