Czy Polacy zmienią swoje podejście do budowy i remontów domów?

Czy Polacy zmienią swoje podejście do budowy i remontów domów?

Czterech producentów oferujących rozwiązania energooszczędne - firmy Danfoss Poland, H+H Polska, ROCKWOOL i VELUX - rozpoczęło kampanię edukacyjną na temat budownictwa energooszczędnego. Celem kampanii jest wzrost świadomości Polaków w zakresie rozwiązań energooszczędnych w budownictwie.

Ruszyła strona http://www.nietracenergii.pl/ oraz fanpage na Facebooku. Jeszcze w tym roku odbędzie się premiera pierwszego odcinka serii "Dom z klimatem", który dostępny będzie na kanale YouTube.

Obecnie ponad połowa Polaków mieszka w domach jednorodzinnych, podczas gdy jeszcze dekadę temu większość żyła w domach wielorodzinnych. Z budową domu wiąże się jednak szereg wyzwań, nie tylko finansowych. Zgłębianie wiedzy na temat procesu budowy i remontu domu, nowoczesnych rozwiązań i koniecznych formalności to zadanie, które pochłania mnóstwo energii. Celem kampanii „Nie trać energii” jest przybliżenie idei domów efektywnych energetycznie, obalenie mitów na temat ich budowy oraz edukowanie o korzyściach płynących ze stosowania sprawdzonych i łatwo dostępnych rozwiązań w domach energooszczędnych.

Polacy na poziomie deklaratywnym w większości chcą mieszkać w domach jednorodzinnych, mówi Bożena Dykta, Marketing Manager z firmy H+H Polska. I choć coraz częściej dostrzegane są zalety budownictwa energooszczędnego, to nadal mamy do czynienia z niską świadomością w tym zakresie. Szczególnie w przypadku rozwiązań stosowanych w takiej inwestycji. Dlatego zebraliśmy w jednym miejscu wszelkie potrzebne informacje, które pozwolą inwestorom łatwiej planować budowę czy remont domu, dodaje.

W ramach kampanii zostanie opublikowany raport "Budownictwo energooszczędne oczami Polaków". Badanie pokaże, jaka jest świadomość Polaków w zakresie tego typu budownictwa. Jednym z wiodących tematów kampanii będzie także obalenie mitów dotyczących domów energooszczędnych.

Budownictwo energooszczędne nie jest nowinką, raczej należy powiedzieć, że jest już standardem. Po części wynika to ze specyfikacji technicznych, jakie nakłada na inwestora ustawodawca, a po części z szukania optymalnych rozwiązań, uważa Tomasz Weber, Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej & PR w ROCKWOOL Polska.

Tematem związanym bezpośrednio z edukacją na temat budownictwa energooszczędnego jest kwestia smogu i zdrowia. Zmniejszając zapotrzebowanie na energię potrzebną  do ogrzania  budynku, w istotny sposób zmniejszamy emisję zanieczyszczeń, a tym samym poprawiamy  jakość powietrza. Naszym celem jest zatem  pokazanie w jaki sposób robić to jak najefektywniej, mówi Anna Kałaska-Nejfeld, Konsultant PR z firmy Danfoss Poland.

Wątek zdrowotny często będzie podejmowany w trakcie lub podczas trwania kampanii. Jakość powietrza z jednej strony, z drugiej komfort i zdrowe warunki panujące w pomieszczeniach to kluczowe dla Polaków kwestie. Stosowanie rozwiązań energooszczędnych ma wpływ na te elementy i my będziemy o tym konsekwencje przypominać, mówi Agnieszka Kamińska, Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej  w firmie VELUX.

O kampanii "Nie trać energii"

Zgłębianie wiedzy na temat procesu budowy i remontu domu, nowoczesnych rozwiązań i koniecznych formalności to zadanie, które pochłania mnóstwo energii. Misją kampanii "Nie trać energii" jest przybliżenie idei domów efektywnych energetycznie, obalenie mitów na temat ich budowy oraz edukowanie o korzyściach wynikających ze stosowania sprawdzonych i łatwo dostępnych rozwiązań w domach energooszczędnych.

W ramach kampanii dzielimy się wiedzą i inspirujemy jak wybudować lub wyremontować dom, który będzie energooszczędny i komfortowy. Pokazujemy, że stosując sprawdzone i nowoczesne rozwiązania, zyskujemy nie tylko niższe rachunki i oszczędność energii, ale wpływamy przede wszystkim na komfort i zdrowie naszych najbliższych i sąsiadów. Podnosząc efektywność energetyczną budynków w istotny sposób walczymy też ze smogiem i zanieczyszczeniem powietrza.

źródło: Fleishmaneurope.com
zdjęcie: Pixabay