Projekty domów

Archipelag
Gotowy projekt domu Ewa wizualizacja
Powierzchnia użytkowa
78.90m2
czytaj dalej
DOMPLAN
Powierzchnia użytkowa
117.40m2
czytaj dalej
MTM Styl Sp. z o.o.
Gotowy projekt domu Imbir wizualizacja
Powierzchnia użytkowa
50.50m2
czytaj dalej
Home Koncept
Gotowy projekt domu HomeKONCEPT 23 wizualizacja
Powierzchnia użytkowa
119.28m2
czytaj dalej
Zobacz wszystkie projekty
Topowe projekty domów energooszczędnych z najlepszych pracowni architektonicznych w Polsce.

Kampania "Energooszczędność w moim domu" doceniona przez FOB

"Energooszczędność w moim domu", kampania edukacyjna promująca wiedzę na temat metod ograniczania zużycia energii w domach i mieszkaniach, została zaprezentowana jako dobra praktyka CSR w najnowszym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Kampania edukacyjna "Energooszczędność w moim domu" znalazła się wśród najlepszych praktyk CSR z obszaru "Środowisko" w raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2013. Dobre praktyki" wydawanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB). Projekt zainicjowano ogólnopolskim badaniem opinii społecznej, którego wyniki pokazały, że Polacy mają niską świadomość na temat struktury zużycia energii w swoich domach. Jedynie 19% z nas wie, że najbardziej energochłonne jest ogrzewanie pomieszczeń. Co więcej, większość respondentów - 53%, ocenia zużycie energii cieplnej w swoich domach i mieszkaniach jako normalne, podczas gdy w rzeczywistości jest ono zbyt wysokie, dużo wyższe niż za naszą zachodnią granicą.

Dzięki kampaniom edukacyjnym takim, jak "Energooszczędność w moim domu" budujemy świadomość użytkowników mieszkań i naszych przyszłych klientów, mówi Michał Świderski, ekspert Skanska Residential Development. Zainteresowanie energooszczędnymi mieszkaniami w Polsce jest małe, ale w przyszłości będą one coraz bardziej popularne. Podobnie stało się z nieruchomościami komercyjnymi. Jeszcze kilka lat temu zielone biurowce i zastosowane w nich rozwiązania sprzyjające oszczędzaniu energii wymagały promocji, obecnie są wręcz standardem.

Zgodnie z wytycznymi dyrektywy unijnej od początku 2021 r. wszystkie nowe budynki w krajach Unii Europejskiej będą musiały odznaczać się niemal zerowym zużyciem energii. Eksperci kampanii już dziś wyjaśniają korzyści płynące z ograniczenia zużycia energii i przygotowują społeczeństwo do wejścia w życie nowych norm.

Rozwiązania umożliwiające zbudowanie energooszczędnego domu są dostępne w Polsce od dawna, ale wciąż zbyt rzadko stosowane, mówi Piotr Pawlak z Rockwool Polska. Panuje przekonanie, że osiągnięcie wysokiego standardu energetycznego budynku jest kosztowne. Tymczasem kluczowy okazuje się przemyślany projekt, dobór odpowiednich materiałów i dokładne wykonawstwo. W budynkach optymalnych energetycznie nieco wyższe wydatki początkowe zwracają się nawet kilkukrotnie podczas wieloletniej eksploatacji.

Kampania "Energooszczędność w moim domu" została zainicjowana i jest prowadzona przez Effective Public Relations przy wsparciu merytorycznym firm z sektora budownictwa zrównoważonego: NSG Group, OSRAM, ROCKWOOL, Skanska Residential Development, VELUX oraz instytucji: Green Cross Poland, Instytut na rzecz Ekorozwoju, NFOŚiGW, PIGEO, Pracodawcy RP, SARP.

Porady ekspertów oraz materiały informacyjne dotyczące kampanii można znaleźć na stronie internetowej: www.energooszczednoscwmoimdomu.pl oraz profilu FB: Energooszczędność w moim domu. Raport FOB z opisem kampanii "Energooszczędność w moim domu" można pobrać ze strony internetowej: www.odpowiedzialnybiznes.pl.

źródło: Effective Public Relations

Dodano: 2014-04-04
Poradnik
Na wielkość ciągu kominowego oprócz parametrów samego komina, jego stanu technicznego, czystości oraz sposobu eksploatacji, największy wpływ ma przyroda - wszystko to, co do tej pory znajdowało się poza kontrolą człowieka, a zatem: siła wiatru i jego kierunki oddziaływania,... Czytaj więcej
Polecane artykuły
Głównym wyróżnikiem instalacji grzewczych z pompą ciepła jest rodzaj źródła dolnego, z którego jest pobierane ciepło. Czytaj więcej