Ruszyła kampania społeczna "Zielone okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia"
Polacy niewiele wiedzą na temat zastosowań rtęci, jednocześnie bagatelizują jej szkodliwość - wynika z badania zrealizowanego przez TNS OBOP na zlecenie organizatorów kampanii. Kampania "Zielone okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia" ma na celu wywołanie społecznej debaty na temat rtęci oraz edukację ekologiczną i konsumencką. Na kampanię składają się: film edukacyjny, konkurs dla producentów okien i deweloperów oraz akcja edukacji ekologicznej dla dzieci.
W ramach kampanii trwa już konkurs, do którego zaproszeni zostali producenci okien oraz firmy deweloperskie. Laureatami konkursu mogą być producenci okien, którzy wytwarzają okna nie zawierające szkodliwej rtęci oraz deweloperzy, którzy wybierają do swoich inwestycji okna bezrtęciowe. Otrzymają oni certyfikaty "Zielone Okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia".
Nagrodzone firmy przez rok będą mogły znakować swoje produkty logo "Zielone Okno" oraz wykorzystywać je w komunikacji. Dzięki takiemu oznakowaniu konsumenci będą mogli podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe.
Firma eco in zaangażowała się w projekt, ponieważ bardzo ważny jest dla nas aspekt społeczny i ekologiczny naszej działalności. Nasz własny dział badawczy tworzy dla branży okiennej innowacyjne produkty, które nie zawierają toksycznej rtęci. Misją firmy eco in jest bycie ekspertem i doradcą dostarczającym producentom okien optymalne i kompleksowe rozwiązania technologiczne, mówi Andrzej Szafranowski, członek zarządu firmy eco in.
Partnerami kampanii są: Fundacja Nasza Ziemia, firma eco in oraz Biuro Informacji Toksykologicznej.
Więcej informacji o kampanii społecznej "Zielone okno - wyrzuć rtęć ze swojego życia" na stronie www.zieloneokno.org.
Film edukacyjny na temat rtęci |
źródło: www.onboard.pl
zdjęcie: www.zieloneokno.pl