Ekologiczne rozwiązania Panasonic w "Pociągu pomysłów"

Ekologiczne rozwiązania Panasonic w "Pociągu pomysłów"

"Pociąg pomysłów" to mobilna wystawa na pokładzie pociągu, który promuje ekologię oraz rozwiązania przyszłości. Wystawa ma na celu popularyzację najlepszych rozwiązań ekologicznych w miastach Europy, zapewniających zrównoważony rozwój z korzyścią dla ich obywateli.

Firma Panasonic prezentuje na wystawie najnowocześniejsze rozwiązania ekologiczne, zapobiegające zmianom klimatycznym: LED, baterie litowe, panel słoneczny, a także  pompę cieplną. Częścią wystawy w wagonie 6 jest też ekologiczny dom Panasonic bazujący na założeniu, że w mieszkaniu przyszłości energia elektryczna będzie mogła być produkowana, magazynowana i zarządzana oraz oszczędzana przez zastosowanie odpowiednich technologii. Koncepcyjny dom pokazuje, że będzie można żyć z niemal zerową emisją dwutlenku węgla do atmosfery.

Ekologiczna wystawa firmy Panasonic "Pociąg pomysłów" ma pokazać zasady wykorzystywania najnowszych technologii zgodnie z ekologicznymi założeniami. Nasz dom koncepcyjny eco ideas to demonstracja tego, jak wyobrażamy sobie mieszkanie przyszłości. W trakcie wystawy zamierzamy pokazać Polakom jak mogą dostosować swoje domy, do tego by były bardziej samowystarczalne, efektywne energetycznie i znacznie przyjaźniejsze dla środowiska naturalnego, mówi Ireneusz Smaga, prezes firmy Panasonic w Polsce i Krajach Bałtyckich.

"Pociąg pomysłów" wyjechał z Hamburga 15 kwietnia 2011 r. i do 22 października odwiedzi 18 europejskich miast, w tym: Warszawę, Paryż, Brukselę, Barcelonę, Marsylię oraz Wiedeń. "Pociąg pomysłów" otwarty jest dla dla zwiedzających w dniach 31 maja - 4 czerwca 2011 r. w godzinach 13.00-18.00 na Pl. Defilad. Wystawa "Pociąg pomysłów" organizowana jest we współpracy z Hamburgiem - Europejską Zieloną Stolicą roku 2011.

Eco ideas firmy Panasonic

Panasonic wspomaga działania pro-ekologiczne na całym świecie zarówno wśród swoich pracowników, jak i lokalnych społeczności. Firma pracuje również nad komunikacją z akcjonariuszami i przystępnym komunikowaniem działań firmowych na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Panasonic zachęca swoich pracowników
i ich rodziny do aktywnego włączania się w działania na rzecz środowiska naturalnego, dlatego promuje w Japonii kampanię obywatelską Love the Earth, zgodnie z założeniem, że tylko przepełnieni ekologicznymi ideami pracownicy mogą tworzyć naprawdę przyjazne środowisku produkty.

W roku 2008 firma Panasonic zaczęła podobną kampanię w Chinach. Kampania Love the Earth jest realizowana w kilku aspektach, z których najistotniejsza jest poprawa wydajności energetycznej. Kampania na rzecz ograniczenia użycia torebek foliowych - to inicjatywa mająca zachęcić pracowników firmy do używania własnych toreb wielorazowego użytku, zamiast korzystania ze sklepowych jednorazowych torebek. W 2008 r. 4200 rodzin pracowników firmy Panasonic wzięło udział w programie, a 3922 spośród nich sporządziło raport na temat zużycia jednorazowych plastikowych toreb w swoim domu.

źródło i zdjęcie: Panasonic